- نت باتری
- مرکز مقالات
- باتریهای ماشین سنگین چه تفاوتی دارند
باتریهای ماشین سنگین چه تفاوتی دارند
خلاصه
1404/05/07
باتریهای ماشین سنگین تفاوتهای عمدهای با باتریهای ماشینهای سواری دارند که این تفاوتها ناشی از نیازهای خاص ماشینهای سنگین است. در اینجا به برخی از این تفاوتها اشاره میکن
باتریهای ماشین سنگین تفاوتهای عمدهای با باتریهای ماشینهای سواری دارند که این تفاوتها ناشی از نیازهای خاص ماشینهای سنگین است. در اینجا به برخی از این تفاوتها اشاره میکنم:
**1. ولتاژ و آمپر:**
* **ماشینهای سنگین:** معمولاً از سیستم الکتریکی 24 ولت استفاده میکنند (به جای 12 ولت در خودروهای سواری). به همین دلیل، معمولاً از دو باتری 12 ولتی که به صورت سری به هم متصل شدهاند استفاده میکنند تا ولتاژ مورد نیاز را تامین کنند. همچنین، آمپر بالاتری نیاز دارند زیرا استارت موتورهای بزرگ و سیستمهای الکتریکی پیچیدهتر نیاز به جریان بیشتری دارد.
* **ماشینهای سواری:** معمولاً از سیستم الکتریکی 12 ولت استفاده میکنند و باتریها آمپر پایینتری دارند.
**2. ظرفیت (AH - آمپر ساعت):**
* **ماشینهای سنگین:** باتریهای ماشین سنگین ظرفیت بسیار بالاتری دارند. ظرفیت باتری (AH) نشان دهنده میزان انرژیای است که باتری میتواند ذخیره کند و برای چه مدت زمانی میتواند جریان معینی را تامین کند. باتریهای ماشین سنگین معمولاً ظرفیتی بین 100 تا 220 آمپر ساعت یا بیشتر دارند.
* **ماشینهای سواری:** ظرفیت باتریهای سواری معمولاً بین 45 تا 80 آمپر ساعت است.
**3. اندازه و وزن:**
* **ماشینهای سنگین:** باتریهای ماشین سنگین به طور قابل توجهی بزرگتر و سنگینتر از باتریهای ماشینهای سواری هستند. این به دلیل ظرفیت بالاتر و ساختار قویتر آنها است.
* **ماشینهای سواری:** باتریهای کوچکتر و سبکتری دارند.
**4. ساختار و مقاومت:**
* **ماشینهای سنگین:** باتریهای ماشین سنگین برای مقاومت در برابر لرزشها، ضربهها و شرایط سخت کاری طراحی شدهاند. آنها اغلب دارای ساختار داخلی قویتری هستند و از مواد مقاومتری ساخته شدهاند.
* **ماشینهای سواری:** باتریها نیازی به مقاومت زیاد در برابر لرزش و ضربه ندارند.
**5. نوع باتری:**
* **ماشینهای سنگین:**
* **باتریهای اسید سرب (Lead-Acid):** هنوز رایجترین نوع باتری برای ماشینهای سنگین هستند. این باتریها به دلیل قیمت مناسب و قابلیت اطمینان، محبوب هستند.
* **باتریهای AGM (Absorbent Glass Mat):** نوعی باتری اسید سرب پیشرفتهتر هستند که در آنها الکترولیت در یک ماتریس شیشهای جذب شده است. این باتریها نسبت به باتریهای معمولی مقاومتر در برابر لرزش هستند و نیاز به نگهداری کمتری دارند.
* **باتریهای لیتیوم یون:** به تازگی در حال محبوب شدن هستند، به خصوص در ماشینهای سنگین هیبریدی و الکتریکی. آنها سبکتر، دارای چگالی انرژی بالاتری هستند و عمر طولانیتری دارند.
* **ماشینهای سواری:** معمولاً از باتریهای اسید سرب استفاده میکنند، اما باتریهای AGM نیز در حال افزایش محبوبیت هستند.
**6. چرخه عمر:**
* **ماشینهای سنگین:** به دلیل استفاده مداوم و شرایط سخت کاری، باتریهای ماشین سنگین باید دارای چرخه عمر طولانیتری باشند.
* **ماشینهای سواری:** چرخه عمر
**1. ولتاژ و آمپر:**
* **ماشینهای سنگین:** معمولاً از سیستم الکتریکی 24 ولت استفاده میکنند (به جای 12 ولت در خودروهای سواری). به همین دلیل، معمولاً از دو باتری 12 ولتی که به صورت سری به هم متصل شدهاند استفاده میکنند تا ولتاژ مورد نیاز را تامین کنند. همچنین، آمپر بالاتری نیاز دارند زیرا استارت موتورهای بزرگ و سیستمهای الکتریکی پیچیدهتر نیاز به جریان بیشتری دارد.
* **ماشینهای سواری:** معمولاً از سیستم الکتریکی 12 ولت استفاده میکنند و باتریها آمپر پایینتری دارند.
**2. ظرفیت (AH - آمپر ساعت):**
* **ماشینهای سنگین:** باتریهای ماشین سنگین ظرفیت بسیار بالاتری دارند. ظرفیت باتری (AH) نشان دهنده میزان انرژیای است که باتری میتواند ذخیره کند و برای چه مدت زمانی میتواند جریان معینی را تامین کند. باتریهای ماشین سنگین معمولاً ظرفیتی بین 100 تا 220 آمپر ساعت یا بیشتر دارند.
* **ماشینهای سواری:** ظرفیت باتریهای سواری معمولاً بین 45 تا 80 آمپر ساعت است.
**3. اندازه و وزن:**
* **ماشینهای سنگین:** باتریهای ماشین سنگین به طور قابل توجهی بزرگتر و سنگینتر از باتریهای ماشینهای سواری هستند. این به دلیل ظرفیت بالاتر و ساختار قویتر آنها است.
* **ماشینهای سواری:** باتریهای کوچکتر و سبکتری دارند.
**4. ساختار و مقاومت:**
* **ماشینهای سنگین:** باتریهای ماشین سنگین برای مقاومت در برابر لرزشها، ضربهها و شرایط سخت کاری طراحی شدهاند. آنها اغلب دارای ساختار داخلی قویتری هستند و از مواد مقاومتری ساخته شدهاند.
* **ماشینهای سواری:** باتریها نیازی به مقاومت زیاد در برابر لرزش و ضربه ندارند.
**5. نوع باتری:**
* **ماشینهای سنگین:**
* **باتریهای اسید سرب (Lead-Acid):** هنوز رایجترین نوع باتری برای ماشینهای سنگین هستند. این باتریها به دلیل قیمت مناسب و قابلیت اطمینان، محبوب هستند.
* **باتریهای AGM (Absorbent Glass Mat):** نوعی باتری اسید سرب پیشرفتهتر هستند که در آنها الکترولیت در یک ماتریس شیشهای جذب شده است. این باتریها نسبت به باتریهای معمولی مقاومتر در برابر لرزش هستند و نیاز به نگهداری کمتری دارند.
* **باتریهای لیتیوم یون:** به تازگی در حال محبوب شدن هستند، به خصوص در ماشینهای سنگین هیبریدی و الکتریکی. آنها سبکتر، دارای چگالی انرژی بالاتری هستند و عمر طولانیتری دارند.
* **ماشینهای سواری:** معمولاً از باتریهای اسید سرب استفاده میکنند، اما باتریهای AGM نیز در حال افزایش محبوبیت هستند.
**6. چرخه عمر:**
* **ماشینهای سنگین:** به دلیل استفاده مداوم و شرایط سخت کاری، باتریهای ماشین سنگین باید دارای چرخه عمر طولانیتری باشند.
* **ماشینهای سواری:** چرخه عمر
معرفی فروشنده ها به ترتیب ستاره در سایت نت باتری
اگر شما هم تمایل دارید محصولات مرتبط با باتری خود را تبلیغ کنید برای شروع روی دکمه درج آگهی و نام شما در این صفحه در سایت «نت باتری» ثبت نام نموده و سپس خودتان را معرفی کنید.
تلفن فروشنده ها به ترتیب ستاره در سایت نت باتری
سایر مطالب آموزشی سایت نت باتری :
- آیا باتری گوشی قابل تعمیر است
- آیا استفاده از باتری بیکیفیت خطرناک است
- روشهای بازیافت باتری چیست
- آیا باتری قابل شارژ را میتوان بازیافت کرد
- کدام نوع باتری برای وسایل خانگی مناسبتر است
- باتریهای لیتیومی چند بار قابل شارژ هستند
- آیا میتوان باتری ماشین را بازسازی کرد
- چه زمانی باتری خودرو یخ میزند
- نشانههای ضعیف شدن باتری خودرو چیست
- از کجا بفهمیم باتری نیاز به تعویض دارد
- آیا باتری لپتاپ را باید همیشه به برق وصل نگه داشت